نازیتا عظیمی میبدی؛ طاهره محمدپور
چکیده
امروزه، به دلیل همه گیری Covid 19 و عدم امکان ارائه دوره های حضوری، فناوری دیجیتال و در نتیجه تکنولوژی آموزشی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.مقاله حاضر تآملی است پیرامون تآثیر تکنولوژی آموزشی ...
بیشتر
امروزه، به دلیل همه گیری Covid 19 و عدم امکان ارائه دوره های حضوری، فناوری دیجیتال و در نتیجه تکنولوژی آموزشی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.مقاله حاضر تآملی است پیرامون تآثیر تکنولوژی آموزشی بر بهبود تولید نوشتاری در کلاس های زبان فرانسه در ایران. بنابراین متذکر می شویم که در مقایسه با آموزش سنتی، تکنولوژی آموزشی به طور فزاینده ای زبان آموزان و فرآیند یادگیری را ارضا می کند. تکنولوژی آموزشی ابزاری قدرتمند است که به معلم این اجازه را می دهد که چشم انداز آموزشی متفاوتی را ترسیم کند. مدرس دیگر در مرکز فرآیند یادگیری قرار ندارد و جای خود را به فراگیر می دهد. طی این تحقیق تلاش ما بر این است که نشان دهیم چگونه ترکیب کلاس های زبان فرانسه در ایران با فناوری آموزشی، می تواند بر ارتقا نوشتار زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه تآثیر بگذارد. هدف از نگارش این مقاله بررسی استفاده از تکنولوژی آموزشی در کلاسهای زبان فرانسه در ایران و رابطه آن با یادگیری تولید نوشتاری می باشد. همچنین هدف دیگر بررسی رابطه ی بین تکنولوژی آموزشی و کاربرد تعاملی و گروهی در آموزش زبان است. در راستای این تحقیق، در یکی از موسسأت آموزشی تهران، دو گروه از فراگیران سطح A2 هرگروه متشکل از 10نفره ، بعنوان گروه تجربه و گروه شاهد انتخاب شدند که از سایت Framapad به عنوان یک ابزار کار استفاده کنند. نتایج تولید نوشتاری گروه مورد آزمایش پس از تعامل با تکنولوژی آموزشی با استفاده از یک جدول ارزشیابی مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل نتایج تآثیرات مثبت تکنولوژی آموزشی بر رشد تولید نوشتاری و عملکرد فراگیران را نشان داد.